| Název | Studie mužských postav |
|---|---|
| Název zadní strany | Hudoucí andělé, Studie mužské postavy |
| Datování | kolem 1591 |
| Způsob nabytí | Národní muzeum, Praha; získáno převodem 1949 |
| Inventární číslo | K 37655 |
| Tematický celek | Italská kresba |
| Sbírka | Sbírka grafiky a kresby |
| Druh uměleckého díla | kresba |
| Popis | verso |
| Rozměry |
výška 428 mm / šířka 282 mm
|
| Materiál | |
| Technika | |
| Literatura |
Studie byla původně evidována jako dílo Giovanniho Baglioneho (1566–1643). Přestože oblými tvary a dominantními obrysovými liniemi se styl kresby blíží Baglioneho projevu, Fenzoniho autorství je jednoznačné. Rukopis postav načrtnutých na spodní polovině lícní strany je shodný s klečící postavou na studii pro malbu Uzdravení na břehu rybníka Bethesda (Franfurkt nad Mohanem, Städel Museum, inv. č. 4412) nebo s Ukládáním Krista do hrobu (New York, The Metropolitan Museum of Art, inv. č. 1980.20.3, verso). Kresba na horní polovině lícní strany reprodukuje detail z Raffaelovy slavné fresky Požár v Borgu. Postavy ve spodní části identifikovány doposud nebyly. Hudoucí andělé, které malíř zobrazil na versu, jsou přípravnou studií pro fresku provedenou umělcem na stropě kaple sv. Františka v bazilice Santa Maria in Trastevere. Vročení kresby se opírá o vznik zmíněné fresky. Zařazení do umělcova římského období podporuje i zachycení Raffaelova slavného díla, neboť k němu muselo dojít před rokem 1594, kdy se Fenzoni přesunul z Věčného města do Todi.
Dalibor Lešovský 2022