| Název | Krajina s ruinami |
|---|---|
| Datování | kolem 1570 |
| Způsob nabytí | obchod André, Praha; získáno koupí 1943 |
| Inventární číslo | K 8666 |
| Tematický celek | Italská kresba |
| Sbírka | Sbírka grafiky a kresby |
| Druh uměleckého díla | kresba |
| Rozměry |
výška 208 mm / šířka 327 mm
|
| Materiál | |
| Technika | |
| Literatura |
Gherardo Cibo nepatřil mezi školené umělce, byl ovšem zaníceným laikem. Pocházel z nejvyšších společenských kruhů – příbuzenský vztah jej pojil s papežem Inocencem VIII. nebo Catarinou Cibo, vevodkyní z Camerina. Jednou z mnoha cest, které podnikl, byla návštěva Flander. Seznámení s místní krajinářskou školou na něj mělo zcela zásadní vliv a výrazně poznamenalo jeho výtvarný projev. Své kresby, zachycující pohledy do krajin, prováděl Gherardo Cibo ad vivum. Je tomu tak i v případě Krajiny s ruinami, která představuje vzorový příklad Cibova krajinářství. Rukopis je shodný s řadou prací tohoto umělce. Zmínit lze například Italskou krajinu s kostelem a mostem se třemi oblouky (Paříž, Musée du Louvre, inv. č. INV 19884, Recto). Kresby z NGP a Musée du Louvre pojí podobné krajinné uspořádání, shodné provedení perspektivních zkratek a prostorová diferenciace odvíjející se od autorovy kreslířské techniky.
Dalibor Lešovský 2022