| Název | Archanděl Michael potírá padlého anděla |
|---|---|
| Místo vzniku | Francie |
| Datování | |
| Provenience | na sklonku 18. století neznámá italská sbírka; před 1979 soukromá sbírka, Praha |
| Způsob nabytí | získáno 1979 ze soukromé sbírky |
| Inventární číslo | O 14451 |
| Tematický celek | Staří mistři II |
| Sbírka | Sbírka starého umění |
| Druh uměleckého díla | obraz |
| Rozměry |
výška 156 cm / šířka 122 cm
|
| Materiál | |
| Technika | |
| Literatura |
Zpodobněné apokalyptické téma vize sv. Jana odkazuje k snad nejslavnějšímu výtvarnému podání příběhu vytvořenému Raffaelem. Prozrazuje však také vliv neapolského malířství první poloviny 17. století, jak jej proměnila svou invencí Artemisia Gentileschi. K ní odkazuje světelné pojetí malby i jemná krutost, s níž je dramatický výjev zachycen. Uměřený výraz, celkové ztvárnění figury a detaily tváře i štíhlých prstů však vedly k připsání díla neapolskému malíři Vaccarovi.
Lucie Němečková 2021