| Název | Panna Marie |
|---|---|
| Místo vzniku | Španělsko |
| Datování | 1850 – 1900 |
| Provenience | sbírka Františka Ferdinanda d’Este (1863–1914), zámek Konopiště, před 1914; zámek Konopiště a později státní zámek Konopiště, 1914–1943 |
| Původní umístění | státní zámek Konopiště |
| Způsob nabytí | získáno v roce 1943 |
| Inventární číslo | O 12023 |
| Předchozí inventární čísla | DO 1286 |
| Katalogové číslo | 26 |
| Tematický celek | Španělské malířství a sochařství 13.-19. století |
| Sbírka | Sbírka starého umění |
| Druh uměleckého díla | obraz |
| Rozměry |
bez rámu: výška 50 cm / šířka 43 cm
|
| Materiál | |
| Technika | |
| Literatura |
Obraz znázorňuje s největší pravděpodobností Pannu Marii jako Immaculatu. Připsání Aurelianovi de Beruete (1845–1912), s nímž bylo dílo spojováno ve sbírce arcivévody Františka Ferdinanda d’Este, není zcela pravděpodobné. Malíř Aureliano de Beruete však býval zaměňován se svým synem, historikem a kritikem umění Aurelianem de Beruete y Moret (1876–1922). Pokud je tedy původní atribuce podložena v tuto chvíli nedostupným dokumentem, mohlo by se jednat pouze o Beruetovu práci z doby studia, protože žádná obdobná práce známa není. Nelze ani vyloučit možnost, že Beruete byl pouze konzultantem při nákupu.
Martina Jandlová (Štěpánek 2019 – kráceno) 2020