| Název | Bez názvu |
|---|---|
| Datování | 1967 |
| Způsob nabytí | 2002 dar |
| Inventární číslo | O 18474 |
| Tematický celek | Umění po roce 1939 |
| Sbírka | Sbírka umění po roce 1945 |
| Druh uměleckého díla | obraz |
| Rozměry |
dílo: výška 41 cm / šířka 33 cm
|
| Materiál | |
| Technika | |
| Literatura |
Ve 30. letech se ve tvorbě Františka Hudečka potkávala surrealistická vize s abstrakcí z předchozí dekády. Zkušenost z druhé světové války se později promítla do melancholické nálady jeho práce. Autor se ve svém díle soustředil na téma existence člověka v prostředí města, konkrétně na pocity osamění a odcizení. Ve 40. letech zobrazoval figury, z jejichž nitra vyzařovaly paprsky a napojovaly se na své okolí. To podle autorových slov vyjadřovalo propojení mezi člověkem, hvězdami a vším. Malba Bez názvu tuto myšlenku posunula do čistě abstraktní podoby, kde se současně projevila autorova znalost deskriptivní geometrie a přírodních věd. Vzájemná provázanost univerza s veškerým životem, která se objevovala již v autorově rané tvorbě, neztratila na významu ani v druhé polovině 60. let, jak ukazovalo neokonstruktivní umění v mezinárodní šíři.
Adéla Janíčková 2023